نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

دومی کشتی خراسان در لیگ یک| باراندازدر شمال

  • کد خبر: ۱۱۷۱۸۳
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
دومی کشتی خراسان در لیگ یک| باراندازدر شمال
شروع خبرساز نماینده مشهد در لیگ دسته‌ی اول کشتی کشورکه با یک عنوان دومی همراه شد.

مرتضی اخوان/شهرآرانیوز - رقابت‌های لیگ دسته‌یک کشتی آزاد بعد از سال‌ها بالاخره امسال برگزار می‌شود و استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد هم با دو نماینده در این مسابقات حاضرند. رقابت‌هایی که در چهار گروه انجام می‌شود و نمایندگان مشهد، تیم‌های صنایع غذایی معینی‌پور و گروه ساختمانی جاودانی، به‌ترتیب در گروه‌های C و D حاضرند. دور رفت رقابت‌های گروه A تا C برگزار شد و تیم صنایع غذایی معینی‌پور مشهد توانست در گروه خود بعد از کارینا نور شمال در جایگاه دوم قرار بگیرد.

دومی که البته به‌راحتی حاصل نشد و حاشیه‌های زیادی به‌همراه داشت؛ از ماجرای کارشکنی مازنی‌ها گرفته تا غفلت و اشتباه خراسانی‌ها در استفاده از بازیکنان در دور رفت این مسابقات. تیم مشهد در رقابت‌های این گروه مقابل نمایندگان سنندج و کرمانشاه به برتری رسید و فقط مقابل تیم میزبان، یعنی کارینا نور شمال بود که با نتیجه ۱۰ بر ۰ بازی را واگذار کرد. دیگر نماینده مشهد گروه ساختمانی جاودانی هم از دوشنبه ۲۷ تیر رقابت‌های دور رفت خود را در گروه D آغاز می‌کند.

پیروزی با نشاط صبحگاهی

تیم صنایع غذایی معینی‌پور به‌عنوان نماینده مشهد در گروه C رقابت‌های لیگ دسته‌یک کشتی آزاد در نخستین بازی خود صبح پنجشنبه به‌مصاف قند تنهای کرمانشاه رفت. جدالی یک‌طرفه که با برتری قاطع ۸ بر ۲ نماینده مشهد به پایان رسید. در این دیدار رضا علیجان‌زاده، سجاد ترغو، محمد رمضان‌پور، علی‌اکبر زرودی، امیرحسین متقی، علی غلامی، عزت‌ا... اکبری و طا‌ها خمینه، هشت آزادکار تیم مشهد بودند که برابر حریفان به برتری رسیدند و فقط فاضل پوررجب و سهیل یوسفی بودند که مبارزه را به حریفان کرمانشاهی واگذار کردند. بعد از این دیدار هم تیم خراسان به‌مصاف هیئت کشتی سنندج رفت و آنجا هم با نتیجه ۹ بر ۱ پیروز شد. سجاد ترغو، محمد رمضان‌زاده، محمد بخشی، امیرحسین متقی، علی غلامی، فاضل پوررجب، مهراب بابایی، طا‌ها خمینه و امیر محمدی ۹ برنده تیم مشهد و رضا علیجان‌زاده تنها بازنده تیم در این بازی بودند.

شکست سخت در عصرگاه جهنمی

تیم مشهد و نور با اقتدار هر دو دیدار صبح را بردند تا در دیدار حساس عصر برای تعیین سرگروه دور رفت به‌مصاف یکدیگر بروند. جدالی که میان میزبان دور رفت و نماینده مشهد برگزار می‌شد، از همان ابتدا حاشیه‌های داغی داشت. با این‌همه، تیم شمالی که از میزبانی و حضور تماشاگران هم بهره می‌برد، در کمال ناباوری ۱۰ بر ۰ برنده بازی شد. بردی بی‌شکست که البته در پنج وزن به‌دلیل غیبت حریف مشهدی برای تیم شمالی به‌دست آمد!

تدبیر علیزاده یا بی‌دقتی مشهدی‌ها؟

نماینده تیم کشتی آزاد صنایع غذایی معینی‌پور درباره دلیل غیبت پنج آزادکار تیمش در بازی عصر پنجشنبه مقابل کارینا نور شمال گفت: «در چهار وزن بازیکنانمان مصدوم بودند و در برخی وزن‌ها هم، چون نفر دوم نداشتیم، کشتی‌گیرانمان روی تشک نرفتند.» این صحبت‌های قهروی در وضعی مطرح می‌شود که او مدعی است چند بازیکن تیم‌ملی جوانان، مجید باقری، امیرحسین متقی و طا‌ها خمینه، به‌دلیل اردوی در پیش تیم‌ملی به صلاحدید کادرفنی و البته مصدومیت‌های جزئی در بازی مقابل میزبان حاضر نشدند.

مسئله‌ای که مرتضی علیزاده، سرمربی تیم، دراین‌باره خاطرنشان کرد: «برای ما مهم پیروزی در دو مسابقه صبح بود و شرایط طوری بود که این بچه‌ها دو مبارزه صبح را انجام داده بودند و، چون باید از فردا در اردوی تیم‌ملی هم باشند، نخواستیم بیشتر به آن‌ها فشار بیاوریم و آن‌ها را دست‌کم برای دور برگشت حفظ کردیم.»

غیبت ملی‌پوشان جوان ادامه‌دار می‌‎شود؟

مرتضی علیزاده درباره اینکه آیا ممکن است این سه آزادکار تیم‌ملی جوانان در مسابقات دور برگشت که از ۷ مرداد برگزار می‌شود، غایب باشند، گفت: «اردوی تیم‌ملی تا آن‌موقع تمام می‌شود و ما دندان تیز کردیم در بازی‌های دور برگشت که به‌میزبانی خودمان در مشهد برگزار می‌شود، با همه توان روی تشک برویم و سرگروهی را در پایان به‌دست بیاوریم.»

امیرحسین متقی، مجید باقری و طا‌ها خمینه، سه بازیکن تیم‌ملی جوانان هستند که به عضویت تیم صنایع غذایی معینی‌پور مشهد درآمدند. این درحالی است که احمد محمدنژاد جوان هم قرار است برای این تیم کشتی بگیرد، اما حضور او در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی بزرگ‌سالان در تونس و جدالش با سرلک سبب شده است فعلا کادرفنی تیم مشهد دست‌کم تا پایان دور گروهی روی او حساب نکند. از آن طرف، تقانی دیگر آزادکار تیم‌ملی جوانان، هم که خراسانی است، به‌دلیل سربازبودن در اختیار تیم نیروی زمینی قرار گرفته و نتوانسته است تیم مشهد را همراهی کند.

ماجرای کارشکنی مازنی‌ها

یکی از اتفاقات عجیب‌وغریب دور رفت این مسابقات برای تیم مشهد، کارشکنی مازنی‌ها در صدور کارت کشتی گیران مازندرانی تیم خراسان بود که به هر تقدیر در لحظه آخر این کارت صادر شد. سرمربی تیم مشهد دراین‌باره اظهار کرد: «ما با بازیکنان مازندرانی‌مان توافق کردیم که در دو بازی اول مقابل تیم‌های کرمانشاه و سنندج که برای ما خیلی مهم است، حاضر شوند و بازی سوم را که مقابل تیم شهر خودشان است، به آن‌ها استراحت بدهیم.» وی افزود: «اتفاقی که افتاد و مشکلی هم نداشت، این بود که ما مقابل کارینا شمال با بازیکنان جوان به میدان رفتیم.

اما مطمئن باشید این کشتی‌گیران در دور برگشت که ما میزبان هستیم، با همه قوا مقابل کارینا به میدان می‌روند.» با این‌همه، علیزاده از یک مسئله گله کرد و گفت: «ما در وزن ۶۵ کیلو علیرضا اشکیور را به خدمت گرفته بودیم و با او که یک کشتی‌گیر مازنی است، قرارداد داشتیم و حتی به او پول داده بودیم، اما در لحظه آخر مازنی‌ها او را از چنگ ما درآوردند و به تیم کارینا دادند.» قهروی، نماینده تیم مشهد، دراین‌باره مدعی است که به فدراسیون کشتی شکایت کرده‌اند و باید منتظر نتیجه‌اش ماند.

کاپیتان نجاتیان، غایب بزرگ دور رفت

اسماعیل نجاتیان، غایب بزرگ تیم مشهد در دور رفت رقابت‌ها در مازندران بود. او که کاپیتان این تیم است، در لحظات آخر به‌دلیل مصدومیت نتوانست تیمش را همراهی کند. با وجود این، گفته می‌شود او به بازی‌های برگشت می‌رسد و در مشهد و در مقابل چشمان همشهریانش می‌تواند روی تشک برود و به عنوان کاپیتان، تیم صنایع غذایی معینی‌پور را همراهی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->